Welcome to the North American Subaru Impreza Owners Club Thursday July 31, 2014
Home Forums WikiNASIOC Products Store Modifications Upgrade Garage
Puerto Rico Subaru Impreza Club
Here you can view your subscribed threads, work with private messages and edit your profile and preferences Home Registration is free! Visit the NASIOC Store NASIOC Rules Search Find other members Frequently Asked Questions Calendar Archive NASIOC Upgrade Garage Logout
Go Back   NASIOC > NASIOC Chapters > Puerto Rico Impreza Club Forum -- PRSIC

Welcome to NASIOC - The world's largest online community for Subaru enthusiasts!
Welcome to the NASIOC.com Subaru forum.

You are currently viewing our forum as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our community, free of charge, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is free, fast and simple, so please join our community today!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.
* Registered users of the site do not see these ads.
Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-03-2000, 11:04 AM   #1
William WRX
Scooby Specialist
 
Member#: 291
Join Date: Sep 1999
Location: Caguas, Puerto Rico
Vehicle:
2013 Scion FR-S
Asphalt

Question Atencion Efrain

Efrain:
Cuan dificil se puede poner el carro de manejar en la calle con los settings de alineamiento que me sugieres?

Estuve viendi el site de SPD y Mike pone unos settings menos agresivos. Cuan efectivos seran esto. frente-.75 grados de Camber y algo de toe y stock atras.

William
* Registered users of the site do not see these ads.
William WRX is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2000, 01:55 PM   #2
nativo
Scooby Specialist
 
Member#: 157
Join Date: Aug 1999
Location: Coamo, Puerto Rico
Vehicle:
1998 JDM STIv8 6sp
Rally Blue Pearl

Talking

William:
Ese set up que te aconsejé es solo un poco mas de lo recomendado por SPD. Tu carro solo alcansara como 1 grado negativo de camber y esto te hará sentir el carro mucho mejor y mas predecible.
Ahora mismo mi carro tiene -1.5 camber al frente y para mi sorpresa todavia esta dentro de lo tolerable para este carro. El toe out al frente es todavia mas aconsejable auque solo 1/16 por goma o 1/8 total. Esto mismo se debe hacer atras aunque toe-in, esto hara el carro correr mas tranquilo en linea recta en alta velocidad.
Solo probando veras lo que te quiero decir. Una vez lo hagas te aceguro no queras ir para atras.
Efrain
nativo is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2000, 09:02 AM   #3
William WRX
Scooby Specialist
 
Member#: 291
Join Date: Sep 1999
Location: Caguas, Puerto Rico
Vehicle:
2013 Scion FR-S
Asphalt

Thumbs up

Ok, el carro ya sta alineado. -1º de Camber alfrente y 1/8 de tou out. Al frente el camber esta stock y ek toe esta 1/8 in.

La primera impresion es que el guia esta mas vivo. giras el guia y el carro vira.

Mas informacion luego.

William
William WRX is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2000, 11:13 AM   #4
Leonardo
Consigliere
Super Moderator
 
Member#: 185
Join Date: Aug 1999
Chapter/Region: South East
Location: Orlando, Fl
Vehicle:
2009 Civic EX
Silver

Smile

Yo voy a alinear el carro el Lunes o Martes.

William, a donde lo llevaste?

Nos vamos a encontrar en algun lado antes para ir al evento en grupo? El peaje de dorado me suena bueno, algun otro?

Leo
Leonardo is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2000, 04:23 AM   #5
William WRX
Scooby Specialist
 
Member#: 291
Join Date: Sep 1999
Location: Caguas, Puerto Rico
Vehicle:
2013 Scion FR-S
Asphalt

Thumbs up

Bueno, luego deguiar mas el carro ya puedo decir mis impresiones del alineamiento del carro.

Referente a manejo en autopista, el carro esta exactamente igual que antes. Bien facil de guiar.

Referente a handling, el guia esta un mas vivo. Giras el guia y el carro vira. en las curvas el carro entra mucho mas seguro, y los limites son un poco mas alto. Al salir de las curvas y acelerar el carro aun empuja, pero hay que salir acelerando hasta el piso para que haga esto.

El tecnico tambien me comento de lo facil que era ajustar las supension del carro STi v5. Estuvo como 15 minutos bregando con el carro.

Ahora a ver como corre en el weekend

William
William WRX is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Atencion Leo.. Amigo visitando P.R. need Guide SilverBoosted Puerto Rico Impreza Club Forum -- PRSIC 0 05-24-2005 07:29 PM
Felicidades Efrain! Ya eres papá! Jose O Perez Puerto Rico Impreza Club Forum -- PRSIC 17 11-20-2001 08:23 AM
Att Efrain adam99rs General Forum Archive 1 07-25-2000 09:48 PM
Attn. Efrain William WRX Puerto Rico Impreza Club Forum -- PRSIC 0 07-12-2000 06:33 PM
Atencion Jesus!!! William WRX Puerto Rico Impreza Club Forum -- PRSIC 0 04-29-2000 07:24 AM


All times are GMT -4. The time now is 05:08 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Powered by Searchlight © 2014 Axivo Inc.
Copyright ©1999 - 2014, North American Subaru Impreza Owners Club, Inc.