Welcome to the North American Subaru Impreza Owners Club Wednesday August 27, 2014
Home Forums WikiNASIOC Products Store Modifications Upgrade Garage
Puerto Rico Subaru Impreza Club
Here you can view your subscribed threads, work with private messages and edit your profile and preferences Home Registration is free! Visit the NASIOC Store NASIOC Rules Search Find other members Frequently Asked Questions Calendar Archive NASIOC Upgrade Garage Logout
Go Back   NASIOC > NASIOC Chapters > Puerto Rico Impreza Club Forum -- PRSIC

Welcome to NASIOC - The world's largest online community for Subaru enthusiasts!
Welcome to the NASIOC.com Subaru forum.

You are currently viewing our forum as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our community, free of charge, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is free, fast and simple, so please join our community today!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.
* Registered users of the site do not see these ads.
Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-30-2002, 07:50 AM   #1
Elliot
Scooby Specialist
 
Member#: 12732
Join Date: Nov 2001
Location: Dorado Puerto Rico
Vehicle:
2000 2.5RS-T
Titanium silver

Default Leo!!

Leo, hasta donde llega el intake injen dentro del guarda lodo?
no se moja?

Elliot
* Registered users of the site do not see these ads.
Elliot is offline   Reply With Quote
Old 04-30-2002, 08:34 AM   #2
Kikin
Scooby Newbie
 
Member#: 170
Join Date: Aug 1999
Location: Trujillo Alto, PR
Vehicle:
2006 Forester XT
Regal Blue Pearl

Default

Saludos. El intake llega hasta detras del fog light. Yo lo tengo montado en mi guagua y hasta ahora no he tenido problemas. Claro esta, voy suave cuando llueve y no me meto en ningun charco. Ya he pasado por par de lluvias fuertes sin ningun problema.
Hector
Kikin is offline   Reply With Quote
Old 04-30-2002, 09:14 AM   #3
Leonardo
Consigliere
Super Moderator
 
Member#: 185
Join Date: Aug 1999
Chapter/Region: South East
Location: Orlando, Fl
Vehicle:
2009 Civic EX
Silver

Default

Cierto!

Ahora creo que el del RS queda un poco mas alto pero no es seguro. Como y cual vas a adaptar?


Yo he ido como 60-70 en la lluvia sin problemas. Lo unico es que es un poco mas "alto mantenimiento" ya que coje bastante sucio. No hay problemas con aguaceros fuerten ni velocidad, pero si con los charcos. Yo estoy por poner el AEM con el By-Pass valve para extra seguridad.

Leo
Leonardo is offline   Reply With Quote
Old 04-30-2002, 11:30 AM   #4
Prog
Scooby Specialist
 
Member#: 1473
Join Date: May 2000
Location: San Juan, Puerto Rico
Vehicle:
2005 Legacy GT 5MT
Satin White Pearl

Default

q paso con el hecho de q el stock airbox funcionaba mejor que un CAI?


despues de la inundacion que cogi en la kennedy hace par de semanas, q no tenia para donde virar, doy GAD que nunca me dio con ponerle un CAI a mi carro...
Prog is offline   Reply With Quote
Old 04-30-2002, 02:44 PM   #5
Elliot
Scooby Specialist
 
Member#: 12732
Join Date: Nov 2001
Location: Dorado Puerto Rico
Vehicle:
2000 2.5RS-T
Titanium silver

Default Gracias!!

Estoy trabajando en un intake para mi carro( mandrel bent)!! luego de terminado sele aplicara jet hot!! Asi el intake no se calentara!!!

Elliot
Elliot is offline   Reply With Quote
Old 04-30-2002, 02:56 PM   #6
Prog
Scooby Specialist
 
Member#: 1473
Join Date: May 2000
Location: San Juan, Puerto Rico
Vehicle:
2005 Legacy GT 5MT
Satin White Pearl

Default

estas haciendo un intake en material metalico?



en verdad mano sales mejor comprando un intake ya hecho para el carro con el R&D hecho por una compania q se dedica a esto, si quieres uno BBB (bueno bonito y barato) esta el Larry Ganz...
para 2.5RS...
lo tienen aqui :
http://www.imprezars.com/products.htm
Prog is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2002, 12:09 AM   #7
Ezmendriz
Scooby Newbie
 
Member#: 10747
Join Date: Oct 2001
Location: Puerto Rico
Vehicle:
2002 WRX
Black

Question TCG Motorsports WRXfx Intake Kit

Alguien ha visto este intake? Y que opinan del el?
Hay varios threads hablando del y en realidad suena como un hacking del stock airbox, pero el desarollador lo defiende mucho.
En ninguno de los threads hay fotos.

Ezmendriz
Ezmendriz is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2002, 07:02 AM   #8
Elliot
Scooby Specialist
 
Member#: 12732
Join Date: Nov 2001
Location: Dorado Puerto Rico
Vehicle:
2000 2.5RS-T
Titanium silver

Default

ProgWRX,
Tienes toda la razon sobre un intake fabricado por una compaņia!!! Costo no es el problema!! El problema es el espacio en el motor!! Mi carro es turbo ( 2002 RS-T) y el espacio es reducido!! no hay otro remedio que hacer uno!!! Un tubo de 2.5in no cabe( choca con el head en el lado del pasajero!!). Debo hacer un intake en dos pulgadas!!! Ademas el proposito de mi intake es reducir la temp de entrada del aire y por ende reducir la posibilidad de detonacion en el motor!!!
Entiendo lo de research and development pero creeme que muy pocos hace estudios para sus intakes!! Luego de hecho el producto es que ellos cominezan a "jugar con los power gains". La mecanica de fluido es sencilla, menos curvas, mas smooth el pipe mejor!!!

Elliot!!
Elliot is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2002, 10:00 AM   #9
Prog
Scooby Specialist
 
Member#: 1473
Join Date: May 2000
Location: San Juan, Puerto Rico
Vehicle:
2005 Legacy GT 5MT
Satin White Pearl

Default

good luck!
en verdad si tienes el conocimiento como para hacer el carro turbo no dudo q lo tengas para fabricar un intake asi q ...espero q montes fotos para ver como quedo!
Prog is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 07:53 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.0
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Powered by Searchlight © 2014 Axivo Inc.
Copyright ©1999 - 2014, North American Subaru Impreza Owners Club, Inc.